Област Видин

Областен координационен център за изпълнение на ПМС № 100 от 08.06.2018г. за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст

З А П О В Е Д
№ РД 09/93
гр. Видин, 12.09.2018г.

     На основание чл. 32, ал. 1 от Закона за администрацията и във връзка с писмо от заместник - министър председателя с изх. № 02.44-90 от 28.08.2018г. при нас с вх. № 2803/3993 от 28.08.2018г. относно създаване на областни координационни центрове за изпълнение на ПМС № 100 от 08.06.2018г. за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст

О П Р Е Д Е Л Я М:

     Следната структура и състав на Областен координационен център -Видин:

Председател: Албена Георгиева - Областен управител на Област Видин
Заместник-председател: Веселка Асенова – Началник на РУО-Видин
Секретар: Ирена Водова – старши експерт, РУО Видин

Членове:

  1. Венцислав Боянов – Директор на РДСП-Видин;
  2. д-р Светослава Лилова – Заместник-директор на РЗИ- Видин;
  3. Десислава Николова – Главен експерт “Закрила на детето”, РДСП-Видин;
  4. Гергана Владимирова – Главен експерт, отдел “РРУПП”, Областна администрация Видин;
  5. Веселина Николова – Началник сектор “ООРТП”, ОД на МВР-Видин;
  6. Даниела Димитрова – Инспектор, сектор “ПКП”, ОД на МВР-Видин;
  7. Росен Младенов – Заместник-кмет на Община Белоградчик;
  8. Гошо Петков – Главен специалист „СД и Образование“, община Бойница;
  9. Фидел Петров – Директор дирекция „АПИО“, община Брегово;
  10. Емилия Николова – Началник отдел „ХД“, община Видин;
  11. Цеца Цекова – Младши експерт, община Грамада;
  12. Анелия Лилова – Заместник-кмет на община Димово;
  13. Христела Александрова– Главен експерт „ХД“, община Кула;
  14. Ванюша Василева – Секретар на община Макреш;
  15. Деяна Стоянова – Секретар на община Ново село;
  16. Пламен Гацев – Секретар на община Ружинци;
  17. Корнелия Антова – главен специалист “СП”, Община Чупрене.

     Настоящата Заповед да бъде сведена до знанието на всички членове.

/П/
АЛБЕНА ГЕОРГИЕВА

Областен управител на област Видин

_________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ПРАВИЛНИК

за създаването и дейността на Областен координационен център за изпълнение на ПМС № 100 от 08.06.2018г. за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст

 

ЧАСТ ПЪРВА
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 1. Този правилник урежда организацията и дейността на Областен координационен център за координация и контрол на изпълнението на дейностите по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, на Област Видин.

Чл. 2. Областния координационен център се създава във връзка с ПМС № 100 от 08.06.2018г. за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

ЧАСТ ВТОРА
СТРУКТУРА И ФУНКЦИИ НА КООРДИНАЦИОННОТО ЗВЕНО

Чл. 3. Областният координационен център се създава със заповед на Областен управител на област Видин и се състои от председател, зам. председател, секретар и членове.

Чл. 4. В състава на Областния координационен център по чл. 3 се включват Областен управител на област Видин, Началника на РУО Видин, Директор на РДСП, Директор на ОД на МВР, Директор на РЗИ, Началник на Отдел на Държавната агенция за закрила на детето, кметовете на общини или техни представители и др. заинтересовани лица.

Чл. 5. Председателят на Областния координационен център може да кани на заседанията и други физически/юридически лица, имащи отношение към разглежданите теми.

Чл. 6. Председател на Областния координационен център е Областният управител.

Чл. 7. Секретар на Областния координационен център е представител от Регионалното управление на образованието.

Чл. 6. Областният координационен център:

Осъществява междуинституционална координация и контрол на областно ниво за изпълнението на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст;

Сигнализира компетентните органи, когато при осъществяване на дейността си констатира нарушения на нормативните актове.

Чл. 7. Началникът на Регионалното управление на образованието и кметовете на общините отчитат пред Областния координационен център изпълнението на Механизма.

ЧАСТ ТРЕТА
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА НА ОБЛАСТНИЯ КООРДИНАЦИОНЕН ЦЕНТЪР

Чл. 8. (1) Областният координационен център провежда заседанията си минимум 2 пъти в годината.

(2) Областният координационен център се свиква на заседания:

По инициатива на председателя;

По искане на негови членове, след съгласуване с председателя.

Чл. 9. Заседанията на Областния координационен център се свикват с писмени, устни или изпратени по електронната поща покана от председателя до всеки член, както и до други лица, имащи право да присъстват. Поканата съдържа дневния ред, датата, часа и начина за провеждане на заседание.

Чл. 10. Заседанията на Областния координационен център са редовни, ако на тях присъстват половината плюс един от членовете му.

Чл. 11 Заседанията се ръководят от Председателя, при неговото отсъствие от зам. Председателя, а при отсъствието на двамата – от секретаря на Областния координационен център.

Чл. 12. Предложения за включване на допълнителни точки в дневния ред могат да се правят от членовете на Областния координационен център и непосредствено преди гласуването на дневния ред, като следва да се съблюдава естеството на предложената тема с оглед на необходимо време за изразяване на становище, коментари и пр.

Чл. 13. Решенията на Областния координационен център се приемат с мнозинство половината плюс един от участниците в заседанието.

Чл. 14. За всяко заседание се съставя протокол, в който се отразяват приетите решения. Протоколът се изготвя от секретаря в 5-дневен срок от провеждане на заседанието.

Чл. 15. Протоколът се подписва от секретаря и се предоставя на областния управител за одобрение, след което се изпраща до членовете на центъра.

Чл. 16. (1) По преценка на Председателя на Областния координационен център може да приема решения и неприсъствено, с протокол, към който се прилага проекта на решение.

(2) Решението е прието, ако е подкрепено без забележки от половината плюс един от членовете на съвета. Неизпращането на възражения или забележки се счита за мълчаливо одобрение.

(3) В случай, че решението не бъде прието, то се разглежда на следваща среща на Областния координационен център

Чл. 17. Настоящите правила могат да бъдат изменяни и допълвани при промяна на обстоятелствата, отнасящи се до работата на Областния координационен център.

Настоящите правила са обсъдени и приети на среща проведена на 07.09.2018г. за създаване на Областен координационен център за изпълнение на ПМС № 100 от 08.06.2018г.

 

 

 

 

 

2018 Всички права запазени © Област Видин